IMAG0300

Stoiska wystawiennicze są ważnym elementem każdego eventu marketingowego. Aby przyciągały uwagę wielu osób, muszą dobrze się prezentować i być funkcjonalne. Zachowanie tych cech jest istotne, ponieważ stoiska reklamowe na czas danego wydarzenia stają się ambasadą przedsiębiorstwa. Zastanawiasz się nad tym, jak wyróżnić własną firmę na tle konkurencji podczas targów lub konferencji? Z naszego artykułu dowiesz się, jak przygotować atrakcyjne stoisko wystawiennicze, a także, czy lepszą opcją są warianty gotowe, czy wykonane samodzielnie.

Stoisko reklamowe – gotowe czy zaplanowane samodzielnie?

Planujesz udział w targach lub innym wydarzeniu biznesowym? Nie możesz zapomnieć o przygotowaniu stoiska reklamowego. Jeśli chodzi o ten element, masz do wyboru dwie opcje. Pierwsza z nich to gotowe stoiska, a druga to zaplanowane samodzielnie. Na wybór gotowego projektu najczęściej decydują się przedsiębiorcy, którzy nie mają czasu na tworzenie stoiska od podstaw lub rzadko biorą udział w tego rodzaju wydarzeniach. Rozwiązanie to jest tańsze, aczkolwiek jeśli zależy Ci na wyróżnieniu firmy spośród innych, musisz zadbać o to, aby wystawa była dopasowana do Twoich indywidualnych potrzeb. W związku z tym ciekawą opcją są gotowe stoiska reklamowe w formie modułów. Pozwalają one na dowolną modyfikację komponentów.

Jeśli jedną z Twoich cech jest kreatywność, postaw na drugą opcję, czyli samodzielnie zaplanowane stoisko wystawiennicze. Zanim przejdziesz do jego tworzenia, wcześniej zapoznaj się ze standardowymi wariantami. Dzięki temu będziesz wiedział, co warto zmienić, aby stoisko reklamowe stało się atrakcyjniejsze. Jedną z możliwości jest wykonanie wyższej wystawy, ponieważ będzie ona widoczna z daleka. Ciekawą opcją jest też użycie banerów neonowych, ścianek lub oświetlonych standów. Coraz większą popularnością cieszą się również ekrany z reklamami na temat przedsiębiorstwa. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duża ilość świetlnych dodatków może być dla gości przytłaczająca, dlatego nie należy z nimi przesadzać.

Jak przygotować stoisko wystawiennicze?

Zaplanowanie stoiska targowego jest wymagającym zadaniem. Podczas przygotowywania konstrukcji musisz zwrócić uwagę na jej kształt, wielkość i wyposażenie. Nieodłącznymi elementami są półki, regały i gabloty, na których prezentowane będą towary. Ważną rolę odgrywa też lada, bowiem stanowi ona miejsce spotkań z uczestnikami wydarzenia. Konieczne jest także zadbanie o najmniejsze detale, ponieważ pomogą one w wyróżnieniu firmy na tle konkurencji. W związku z tym musisz pamiętać o tym, aby:

  • aranżacja była odzwierciedleniem charakteru Twojego przedsiębiorstwa,
  • wszystkie elementy współgrały ze sobą,
  • dominowały przyjemne kolory,
  • wybrać oświetlenie o odpowiednim natężeniu,
  • było wystarczająco dużo miejsca dla gości,
  • dopasować odpowiednie elementy dekoracyjne.

Ponadto na stoisku wystawienniczym nie może zabraknąć wizytówek, broszur, katalogów, ulotek czy roll up’ów. Dzięki nim osoby odwiedzające Twoją wystawę poznają szczegółowe informacje na temat marki, a także produktów lub usług.

Na co zwrócić uwagę wystawiając się na targach?

Jako wystawca targowy powinieneś zwrócić uwagę nie tylko na estetykę i funkcjonalność stoiska reklamowego, lecz również na podejście do osób odwiedzających Twoją wystawę. Najlepiej zabrać ze sobą wykwalifikowany i doświadczony zespół, który będzie potrafił udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania zadawane przez gości, a także we właściwy sposób zadba o wizerunek przedsiębiorstwa. Poza tym każdy kontakt z Klientem musi być nastawiony na dialog, ponieważ przedstawienie jedynie zalet produktów lub usług zwykle nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Tworzenie stoiska targowego – podsumowanie

Stworzenie stoiska wystawienniczego nie należy do łatwych zadań, ponieważ wymaga znajomości najnowszych trendów i kreatywności. Jeśli brakuje Ci czasu lub nie masz umiejętności, by wykonać wystawę, możesz zdecydować się na wynajem gotowych stoisk reklamowych. W tym przypadku musisz jednak zwrócić uwagę na to, aby ich konstrukcja i poszczególne komponenty były odpowiednio dopasowane do charakteru Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwadzieścia − dziewiętnaście =